Reggelizzünk! / 10. – Sütőben sült tojást (oeuf cocotte)

Sütőben sült tojás - oeuf cocotte
Sütőben sült tojás - oeuf cocotte

Kánikulában, vagy egy személyre talán ne így készítsük a tojást! Azonban, ha több főre készül a reggeli, kifejezetten praktikus. Pár percre kell csak bekapcsolni a sütőt, gyorsan, egyszerre készül el mindenkié, mutatós, és az egyszemélyes tűzálló tálkák aljában akár személyre szólóan meg is ágyazhatunk tojásnak. Bár, ha ezt hangsúlyozzuk, akkor ahány adag, annyi féleképpen készíthetjük, és oda a praktikum. Most két félét sütöttem.

Az egyikhez a tálkák alját kibéleltem füstölt pisztráng darabokkal, megszórtam felaprított kapribogyóval, kaporral, ütöttem rá egy tojást, és a sárgájára egy vékony szelet vajat tettem.

A másik verzióhoz az edényke aljára sonkát, felezett mini paradicsomot, reszelt sajtot, apróra vágott bazsalikomot halmoztam, erre jött a tojás és végül a tetejére szintén vékony darabka vaj került. 180 fokos sütőben sültek 10 percig.

Ha igazán hű maradtam volna az eredeti oeuf en cocotte-hoz, akkor vízfürdőbe állítottam volna a formákat  és csak tojás került volna bele. A sárgája az alacsonyabb szufléformában is lágy marad, ha biztosra akarok menni, akkor a magasabb tálkában készítem. A forma aljába pakolt mindenféle és a fehérje jól körülveszi, így azok megsülnek, míg a sárgája biztosan lágy marad. Aki még ebben sem bízik, fedje be a tojássárgát reszelt sajttal, vagy egy kanál tejszínnel (vagy creme fraiche-sel), esetleg darabka vajjal.

1.rész 2.rész 3.rész 4.rész 5.rész
6.rész 7.rész 8.rész 9.rész

A bejegyzés trackback címe:

https://gourmetstudio.blog.hu/api/trackback/id/tr533212604

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása