Sütőtökös pecsenye kacsamáj

Sütőtökös pecsenye kacsamáj - kép: Krumpli Béla
Sütőtökös pecsenye kacsamáj - kép: Krumpli Béla

Nagyjából három éve ettem hasonló fogást, ugyan sosem készítettem el, de sütőtök szezonban mindig motoszkál a fejemben. A múltkor, míg azon aggódtam, hogyan lesz tökéletesre sült pecsenye kacsamájam égési sérülések nélkül, ismét eszembe jutott.

Igyekeztem felidézni az eredeti ízeket. Arra nem esküszöm, hogy kakukkfű volt benne, és nem zsálya, de a fokhagymában biztos voltam, majd hirtelen ötletként, az utolsó pillanatban löttyintettem rá egy kevés balzsamecetet, ami anélkül, hogy hangsúlyos lett volna, remekül kiegészítette az ízeket.

Hozzávalók - 12 személyre

1 kg pecsenye kacsamáj,
1 közepes sonkatök (kb. 1.5 kg),
olíva olaj,
kacsazsír,
1.5 ek. friss kakukkfű levél,
6 gerezd fokhagyma,
1-1.5 ek. balzsamecet,
só, frissen őrölt bors.

Előmelegítem a sütőt 200 fokra. A tököt meghámozom, eltávolítom a magjait, és nagyobb kockákra vágom. Egy sütőpapírral bélelt tepsiben szétterítem, meglocsolom 1-2 ek. olívaolajjal, sózom, borsozom, 3 gerezd nagyobb darabokra vágott fokhagymát közészórok, kézzel összeforgatom, és kb. 30-40 perc alatt megsütöm.

Közben megtisztítom a kacsamájat. A fél májlebenyeket nagyjából egyforma szeletekre harmadolom, robbanás ellen villával megszurkálom. Amikor a tök elkészült (nemcsak megpuhult, de itt-ott meg is pirult), a májdarabokat egy óriási, nagyon forró, zsiradékmentes serpenyőbe teszem, és igyekszem a darabok minden oldalát rendesen megpirítani. Ha ez megvan, adok hozzá 1 nagy ek. kacsazsírt, összeforgatom, és 3-4 percig fedő alatt alacsonyabb hőfokon párolom. Majd hozzáadom a sült tököt (a sült fokhagymát is, ha nem égett meg), a maradék 3 gerezd apróra vágott fokhagymát, kakukkfüvet, balzsamecetet, és nagyobb lángon gyorsan átforgatom. Borsot már nem teszek hozzá, a sütőtökre jutott elég, viszont csak tálaláskor sózom.

Előételként burgonyás kenyérrel és Somlói Szent Ilona Traminivel kínáltuk.

A bejegyzés trackback címe:

https://gourmetstudio.blog.hu/api/trackback/id/tr133369614

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása