A halmousse is okozhat függőséget!

Halmousse - kép: Krumpli Béla
Halmousse - kép: Krumpli Béla

Füstölt halból mousse-t készíteni nagyjából tíz perc. A már bevált lepénykenyérrel roppant egyszerű, és nagyon finom előétel. Hatása viszont döbbenetes: még a halat elutasítókat is elcsábítja!

Hozzávalók - 12 személyre

a füstölt pisztráng mousse-hoz:
25 dkg füstölt pisztráng
10 dkg vaj
1,5 dl habtejszín
citrom.

A pisztráng bőrét lenyúzzuk, a szálkáit kiszedegetjük. Pépesítjük, és összekeverjük a puha vajjal. A tejszínből kemény habot verünk, és óvatosan hozzákeverjük a vajas pisztrángot. Citrommal és lepénykenyérrel kínáljuk.

Hozzávalók - a füstölt tokhal mousse-hoz:

20 dkg gfüstölt tokhal
1,5 dl tejszín.

A tokhal bőrét lehúzzuk, szálkáit kiszedegetjük. Pépesítjük, és óvatosan összekeverjük a kemény habbá vert tejszínt. Citrommal és lepénykenyérrel kínáljuk.

A bejegyzés trackback címe:

https://gourmetstudio.blog.hu/api/trackback/id/tr124044203

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Grat a megjelenéshez az index címlapján!
Nagyon szeretem az ilyesmit! Szegény jó megboldogult anyám sokszor csinált ilyet, amikor még kisgyerek voltam, de úgy kellett szegénynek meghalnia, hogy nem tudta, hogy ezt mussznak hívják :-)

Természetesen akkoriban se füstölt pisztráng, se füstölt tokhal se volt, ezért sima szardíniából, vagy füstölt sprotniból, vagy márványsajtból (!!!) csinálta.

Én sima pirítós kenyérrel ettem, apám meg zsírban kisütött kenyérszeletekkel :-))
Ehhe...tök sokszor csinálok ilyet és most tudtam meg, hogy ennek van neve is. :) Azt hittem csak én eszek ilyesmit és még majdnem cikinek is tartottam. :)
Mint mikor egy Osztrák lagziban jöttem rá, hogy a Labancoknál az a mártás nemzeti étel, amit szintén ilyen hülye saját kotyvasztásnak véltem. :)
A nagyszerűséghez nem kell bonyolultnak lenni. Köszönjük az elismeréseket:)
Te is tapasztaltad? Veszélyes étel ez.
süti beállítások módosítása