Lepénykenyér

A lepénykenyér könnyen elkészíthető és mindig nagy sikert arat. Legutóbb a sütőtökös, csicseriborsós, tahinis salátához kínáltuk, de felhasználható lepényként amelybe mindenféle finomságot töltenek, vagy tortillaként is mexikói ételekhez.

Hozzávalók- 12 személyre

0,5 kg liszt (sima fehér, BL55),
1 kk só,
1 kk sütőpor,
80 ml zsiradék (lehet vaj, zsír, olaj is),
2-4 dl langyos víz (illetve amennyit felvesz, de ennyi legalább).

A száraz hozzávalókat összekevertem, majd hozzátetettem az olajat és annyi vizet, amennyit a liszt felvett (kb. 0,5 liter), majd az egészből néhány perc alatt rugalmas tésztát gyúrtam. A tésztából kb. golflabda nagyságú darabokat téptem, melyek kézben kicsit még gyurmáztam, majd kör alakúra lapítottam, és a deszkára helyeztem. Az egészet letakartam egy vizes konyharuhával, majd pihentettem 45 percig.

A tésztadarabokat szétterjesztett tenyér nagyságúra nyújtottam. Egy vastag aljú, nehéz teflon serpenyőt melegítettem, fontos, hogy nagyon forró legyen.  A lepény oldalanként 2-3 percig kell sütni, onnan tudni, hogy az egyik oldal jó, hogy a lepény elkezd felfúvódni, ekkor lehet fordítani. 

A bejegyzés trackback címe:

https://gourmetstudio.blog.hu/api/trackback/id/tr213410612

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Csókolom! Zsiradékban kell sütni vagy szárazon?
Köszi...
süti beállítások módosítása