Padlizsán krémleves

Padlizsán krémleves - kép: Krumpli Béla
Padlizsán krémleves - kép: Krumpli Béla

Ha padlizsános receptet látok, azt azonnal ki kell próbálnom. Annyira szeretem a padlizsánt, hogy minden formájában azonnal meg akarom ismerni. Majdnem bármire képes vagyok érte, azt például évekig sajnáltam, hogy Izraelből nem hoztam haza egy kiló mini-padlizsánt. Szerencsére, azóta már itthon is lehet kapni.

Segal Viktor könyveit szintén szeretem, mert zseniális receptek vannak benne. Viszonylag egyszerű hozzávalókból készít olyan ételeket, hogy csak ámulni lehet a végeredményen.

Ez a padlizsán krémleves is az ő receptje nyomán született. Bevallom, nem gondoltam volna, hogy padlizsánból a leves is ennyire finom, ehhez kellett Segal zsenialitása is.

Ha nem arra gondolnék, hogy nekem épp sütnöm kellene már, akkor hosszasan írnék Segal Viktor szakácskönyvéről. Arról, hogy mennyire nagyon-nagyon, és miért nagyon-nagyon jó. Most azonban csak azon jár az eszem, hogy biztosan megvettem-e mindent, és mit süssek-főzzek meg ma, mi készüljön holnap...

Szavak helyett itt egy leves, majdnem Segal módra. Az övé ugyanis kakukkfüves, én kifelejtettem, de nélküle is rajongói lettünk ennek az aranyló levesnek:)

Hozzávalók - 12 személyre

6 db közepes padlizsán
2 ek olaj
1 fej vöröshagyma
fél póréhagyma
1 gerezd fokhagyma
1 sárgarépa
negyed zeller
1,5 l alaplé
6 dkg hideg vaj

bors
gránátalma
pirított dió
petrezselyemzöld.

A padlizsánokat vaslapon megsütjük. A fokhagymát, vöröshagymát megpucoljuk, apróra vágjuk, a póréhagymát karikázzuk. A répát és a zellert megpucoljuk, apró kockákra vágjuk. Az olajon megdinszteljük a hagymákat, majd rádobjuk a répát és a zellert, és addig pirítjuk, míg enyhén karamellizálódnak. Felöntjük az alaplével, sózzuk, és megfőzzük a zöldségeket. Közben a padlizsánok héját leszedjük. Ha a zöldségek puhák, beletesszük a padlizsánt, és bitmixerrel pürésítjük. Ha kell, sózzuk, borsozzuk.

Tálaláskor a forró levesbe dobunk 6 dkg hideg vajat, és a tányérban megszórjuk apróra vágott petrezselyemzölddel, pirított dióval és gránátalma magokkal.

A bejegyzés trackback címe:

https://gourmetstudio.blog.hu/api/trackback/id/tr483412619

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása