Illatos, keleti fűszeres, citromos csirke bulgurral

Illatos, keleti fűszeres, citromos csirke bulgurral - kép: Krumpli Béla
Illatos, keleti fűszeres, citromos csirke bulgurral - kép: Krumpli Béla

Yotam Ottolenghi mindkét szakácskönyvét nagyon szeretem. A Plenty című csak a masszív kötésnek köszönheti, hogy nem hullott még lapjaira. Nincs benne se hús, se desszert - párszor kézbe kellett vennem, mire ezt észrevettem -, tele van viszont rengeteg ötletes vegetáriánus étellel.

The cookbook című könyvben is hasonlóan hangsúlyosak a zöldségételek, de ebben helyet kaptak húsok, halak, és desszertek is. A lényeg, hogy ez volt az első húsétel, amit elkészítettem belőle és egyben az első csirkeétel, ami itt a blogon debütál.

Tapasztalatom szerint Ottolengi bőkezűbben bánik a savanyú hozzávalókkal, mint ahogy én szeretem, így az eredeti recepten annyit variáltam, hogy a citrom mennyiségét elfeleztem, és szumakból is egy picivel kevesebbet használtam.

Hozzávalók - 12 személyre:

12 db egész csirkecomb,
4 közepes lila hagyma, vékonyan felkarikázva
4 gerezd aprított fokhagyma,
3 tk őrölt szegfűbors,
2 tk őrölt fahéj
1.5 ek szumak*,
1 citrom, nagyon vékony szeletekre vágva,
2 ek za’atar*,
20 g vaj
10 dkg fenyőmag,
2 nagy csokor petrezselyem.
3-4 dl szárnyas alaplé,
3 tk só,
2 tk őrölt bors,
1-1.5 dl olívaolaj.

A fűszerekből, hagymából, fokhagymából, citromból, alapléből elkészítem a páclevet. A csirkecombokat egy akkora edénybe teszem, amelyben kényelmesen elférnek, és a páclével jól elkeverem, úgy, hogy hagyma és citrom lehetőség szerint jusson minden réteghez. Hűtőszekrényben hagyom állni legalább egy órán át, vagy akár egy egész éjszakát.

A combokat egy nagy tepsibe teszem, a marinádot ráöntöm. A hagyma-, és citromszeleteket egyenletesen elosztom körülötte, majd 200 fokos sütőben 30-40 percig alufóliával lefedve, végül 220 fokon további 30 percig fedetlenül sütöm. Tálaláskor hagymát és citromot is szedek minden hússzeletre, szaftjával meglocsolom, és végül vajon aranybarnára pirított fenyőmaggal, és petrezselyem zölddel megszórom.

Mazsolás, olívás bulgur - 12 személyre:

2 csésze (összesen 500 ml) közepes szemű bulgur,
10 dkg mazsola,
4-5 ek olívaolaj,
1/2 citrom leve,
10 szem fekete olíva kimagozva, felszeletelve,
4 szál újhagyma vékonyra szeletelve,
1 nagy csokor petrezselyem aprítva,
1 nagy csipet só.

A bulgurt egy nagy edénybe szórom, felöntöm annyi forró vízzel, hogy egy ujjnyira ellepje. Lefedem, és hagyom, hogy megduzzadjon (nagyjából 10 perc). Közben a mazsolát szintén leforrázom, hagyom állni. Majd a bulgurt megkeverem, hozzáadom az olívaolajat, citromlevet, belekeverem a leszűrt mazsolát, és a többi hozzávalót.

Egyik kedvencemmel: a „pipacsos olaszrizlinggel”, Gál Lajos Szó-Lá-Ti hordóválogatás borával kínáltuk.

 * sumac és za'tar - keleti fűszerboltokban kapható, a  za'tar házilag is elkészíthető.

A bejegyzés trackback címe:

https://gourmetstudio.blog.hu/api/trackback/id/tr284101884

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása