Sáfrányos, kardamomos cukkinileves

kép: Krumpli Béla
kép: Krumpli Béla

Egyszer régen, amikor nagyon fiatal voltam, és egyáltalán nem ettem levest, azt mondta valaki, hogy majd meglátom, néhány év, és szükségem lesz rá. Természetesen azonnal rávágtam, hogy velem soha nem történhet ilyen, a leves nem az én ételem. Eltelt néhány év, nyugtáztam, hogy na ugye. Aztán eltelt még néhány év, és azt vettem észre, hogy egyre több leves ízlik. Oda még nem jutottam, hogy ne tudjak leves nélkül meglenni, de tény, hogy egyre gyakrabban kanalazom én is, és egyre több kedvencem van. Nyár végén például ez a leves volt nálunk a sláger.

Ugyan már nincs szezonja a cukkininek, de még mindig viszonylag emberi áron kapható. míg süt a nap, érdemes kipróbálni.

Hozzávalók - 12 személyre

6 kicsi cukkini vagy zsenge tök (kb. 15-20 cm hosszú)
6 dkg vaj
1,5 l zöldségalaplé
6 kardamom hüvelyből a magok mozsárban összetörve
csipetnyi sáfrány

tejszín.

A cukkiniket megmossuk, apró kockákra vágjuk. Kb egyharmadát félretesszük, a többit a vajon rövid ideg pároljuk, majd felöntjük az alaplével, sózzuk. Felfőzzük, összeturmixoljuk. Ekkor beletesszük a kardamomt és a sáfrányt, pár percig főzzük, majd beletesszük a maradék nyers cukkinikockákat, és elzárjuk a gázt . Azonnal tálaljuk, tejszínt kínálunk mellé.

A bejegyzés trackback címe:

https://gourmetstudio.blog.hu/api/trackback/id/tr253363275

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása