Bodzás krémes

Bodzás krémes
Bodzás kémes - kép: Krumpli Béla

Idén igazán sok bodzás desszertet készítettem, miután felfedeztem, hogyan tudom a bodza ízét átmenteni például a tejbe. Egyre másra támadnak az ötletek továbbra is, azt hiszem nyugodtan elmondhatjuk, az idei tavaszt a (rá)kattanások jellemzik.

Miután Budapesten még bodzavirágzáskor sem egyszerű friss virághoz jutni, bár tőlünk kb száz méterre van egy nagy bokor, de azt hiszem, senki nem örülne, ha onnan szedett virágból készítettem volna a krémest. Szóval két hete, amikor vállalható bodzabokor közelébe kerültem, szedtem egy csomót, megszárítottam, és abból élek. Vagyis szárított bodzából is remekül működik, ami azért is jó, mert így év közben is bármikor elkészíthetjük.

A krémhez a Maligán krémes-receptjét választottam alapul , a tésztájához réteslapokat ragasztottam össze mézes vajjal. Szerintem nagyon csinosak lettek, szeretem, amikor egy-egy sütemény ilyen hanyag, és egyben elegáns.

A lapokat alaposan meg kell kenni, és aranybarnára kell sütni, és szinte azonnal felhasználni. Különben felkunkorodnak.

2008-as évjáratú, kései szüretelésű Royal Tokaji Áts Cuvée-t szolgáltunk fel.

Hozzávalók - 12 személyre

a krémhez:
2,5 dl tej
5 dl tejszín
6 tojássárgája
2 egész tojás
200 g porcukor
20 g keményítő
1/2 tk vaníliakivonat
4 lap zselatin
6-7 bodzavirág
1 csipet só
6 szem eper a díszítéshez

A bodzát beáztatjuk a forró tejbe, és állni hagyjuk. (Hűtőben 12-24 órát.) Ha a bodza kiázott, leszűrjük a tejet, a virágokat alaposan kinyomkodjuk. A zselatin  és a tejszín kivételével a hozzávalókat összekeverjük, és kis lángon, álladóan kevergetve besűrítjük. Levesszük a tűzről, és belekeverjük a zselatint is. Kihűtjük.

A tejszínt krémes állagúra verjük, összekeverjük a másik masszával, és 8-12 órán át hűtőben tartjuk.

Hozzávalók - a tésztához:
hat réteslap
3-5 ek vaj
3-5 tk méz

A vajat megolvasztjuk, belekeverjük a mézet. Egy-egy réteslapot megkenünk vele, egy-egy másikkal lefedjük. A kívánt méretre vágjuk, és sütőpapírral bélelt tepsibe tesszük. 180 fokos sütőben aranybarnára sütjük.

Tálalás előtt összeállítjuk a krémeseket: a krémet két kanál segítségével ráhalmozzuk egy lapra, arra ismét tészta, majd krém, és végül megint tészta következik. Tetejét friss eperrel díszítjük.

A bejegyzés trackback címe:

https://gourmetstudio.blog.hu/api/trackback/id/tr472951016

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása