Mentás zöldborsó - üt!

kép: Krumpli Béla

Nem is értem, miért nem jutott ez korábban eszembe, hiszen ha paszulyból, csicseriborsóból készítünk krémet, akkor miért ne lehetne másból is? Például zöldborsóból. Az alap adott, ezt aztán lehet ízesíteni különféle zöldfűszerekkel, sajtokkal, olajjal. Mi most a lehető legegyszerűbbet választottuk. Az édes zöldborsóhoz mentát adtunk, és tejszínnel selymesítettük.

A krémhez Tukacs Roland receptje alapján készült kenyérkéket kínáltunk. Rolandról már többször írtam, rajongásom egy cseppet sem lankadt. itthon sokszor készül mustárosmagos kenyér, olyankor nem cipót, hanem kenyeret formálok belőle.

Hozzávalók - 12 személyre

a zöldborsókrémhez:
80 dkg zöldborsó
1-1,5 dl tejszín
egy kis csokor menta

bors
5 dkg vaj

A zöldborsót a vajon puhára párolom. A mentával és a tejszínnel összeturmixolom, sóval, borssal ízesítem.

a mustármagos cipókhoz:
50 dkg liszt
30 dkg kovász
1 dkg élesztő
1,5 dkg só
2,5 dkg mustár
1 dkg magos mustár
37 dkg víz

a kovászhoz:
30 dkg liszt (lehet teljes kiőrlésű is)
21 dkg hideg víz
0,1 dkg (friss) élesztő

A hozzávalókat összekeverem, picit dagasztom, majd letakarva hűtőben kelesztem legalább 12 órát. A megmaradt kovászt dobozban tárolom, ha már olyan kevés van, hogy nem elég egy kenyérre, dagasztás előtt 12 órával "megetetem" vízzel és liszttel. 4 dkg kovászmag képes 30 dkg lisztet életre kelteni.

A cipókhoz keverőtálba teszem az összes hozzávalót, az élesztőt elmorzsolom a liszttel, összekeverem és, megdagasztom.

Ötven-hatvan perc (de minimum 20 perc) pihentetés után ismét átdagasztom, majd pihentetem, dagasztom, pihentetem, és harmadjára is átgyúrom és pihentetem. (Ha van időm, hűtőben érlelem akár 5-7 órán keresztül, néha átgyúrva.)

Ezután kettéosztom a tésztát, majd ötdekás darabokra vágom, és zsemléket formázok belőle. Sütőpapírral bélelt tepsibe teszem, fél óráig kelesztem. 250 fokra előmelegített, gőzös sütőben 15 perc alatt megsütöm.

A bejegyzés trackback címe:

https://gourmetstudio.blog.hu/api/trackback/id/tr992910607

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása