Tárkonyos vajmártás tokaji borecettel

Sokáig azt hittem, hogy nem szeretem a tárkonyt. Majd megkóstoltam ezt a mártást, és nemhogy megszerettem, de ebben a kombinációban az egyik kedvencem lett. Lehet ebben valami olyan törvényszerűség, ami már máskor is beigazolódott: a tárkony is akkor igazán jó, ha rengeteg vajjal és tejszínnel készül. A mártás igazán harmonikus ízét végül egy kevés borecet hozta ki.

Most roppanósra főtt zöldspárgához kínáltam, de bármilyen más zöldség-, hal-, csirke-, nyúl-, marhaételt kiválóan kiegészíthet.

Hozzávalók - 4 főre
15 dkg vaj
0.5 dl tejszín
2 teáskanál felaprított friss, vagy szárított tárkony
2 teáskanál fehérborecet - a Tokaji Borecet Manufaktúra tokaji furmint ecetét használtam
só, bors, 0.5 dl a spárga főzőlevéből

A spárga főzőlevét a felére beforralom. Ha máshoz készül a mártás, ez a lépés kimardhat, amennyiben nem tudunk a zöldség főző-, vagy párolólevéből elcsípni. Majd folyamatos kevergetés közben hozzáadom a tejszínt, a vajat, a tárkonyt és a borecetet. Felforralom, mérsékelem a hőfokot és kevergetés közben, nagyjából 10 perc alatt, krémesre főzőm.

Mivel a mártás tokaji furmint ecettel készült, adta magát, hogy elfogyasszunk egy pohár száraz furmintot.

A bejegyzés trackback címe:

https://gourmetstudio.blog.hu/api/trackback/id/tr602879453

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása