Olívaolajat a csokoládémousse-ra!

Csokoládémousse olívaolajjal és rózsaszirommalkép: Krumpli Béla

Két évvel ezelőtt Waiheke szigetén kóstoltam egy olyan olívaolajat, amitől megfordult velem a világ. Az egész nem volt tudatos, nem tudtam, mire kell figyelni, csak azt, hogy én olyan finomat még életemben nem ettem. Aztán megismertem Giuseppét, megkóstoltam néhány olaját, és megtanultam néhány szempontot, amelyek alapján már meg lehet állapítani egy olajról, hogy mennyire jó. Tulajdonképpen egy új világ nyílt meg előttem, elképzelni nem tudtam, hogy az olívaolajakban ennyi íz található.

Ma már a kamrában is van pár fajta, csomó ételt meglocsolok velük, kísérletezem a különböző ízekkel: jó játék. Sokszor az olajhoz találom ki az ételt, és sokszor eszem olajos kenyeret, mert az annyira finom.

A sós kísérletek után pont itt volt az ideje a desszert-olívaolajnak is. Első körben ízesített olívaolajjal próbálkoztam - ez adta magát, de kísérletezem majd "normál" olajokkal is.

Négyféle ízesített olajam van: mandarinos, narancsos, bergamottos és rózsás. Ezek mindegyike csak önmagában is nagyon finom, néha kiskanállal szoktam őket megkóstolni. Tulajdonképpen mindenféle desszerttel össze lehet kóstolni, én elsőre egy csokoládémousse-t próbáltam ki, legközelebb valamilyen rizses desszert következik. Most a rózsás olívaolajat hoztam össze a csokoládéval.

Mondanom sem kell, nagy sikere volt, az olívaolaj egészen új dimenziókba röpítette a csokoládéhabot, amit azonban önmagában is érdemes elkészíteni . Cukorhőmérő nélkül én nem próbáltam még, de csak ennek a mousse-nak a kedvéért érdemes beszerezni egyet. Ételhőmérőt, az sokkal praktikusabb, mivel nem csak nyolcvan fok fölött mér. Vannak olcsó megoldások, akit érdekel, annak levélben elárulom:)

Egy ilyen komoly kompozícióhoz, borszakértőnk tanácsára, nem egy hagyományos, késői szüretelésű fehér desszertbort társítottunk, hanem 2009-es évjáratú chilei Montes Merlot Classic Series-t.

Középpontban az olívaolajHozzávalók - 24 gombóchoz

20 dkg étcsokoládé (72%-os)
30 dkg víz
10 dkg cukor
1 nagyobb tojás
2 tojássárgája
3 dl tejszínhab

A csokoládét vízgőz felett felolvasztom, félreteszem. A tojásokat simára keverem. A cukrot és a vizet 121-fokosra melegítem, majd állandó keverés mellett ráöntöm a tojásokra. Ezt a keveréket vízgőz felett felmelegítem 75 fokra - óvatosnak kell lenni, a tojások 80 fok körül kicsapódnak -, néha megkevergetem, majd kihűlésig habverővel verem. Fényes, gyönyörű hab lesz belőle. A tejszínből kemény habot verek. Egy részével fellazítom a csokoládét, majd belekeverem a tojáshabot, végül a maradék tejszínt. Hűtőbe teszem minimum 4 órára.

Tálaláskor kanállal gombócokat teszek a tányérra, és meglocsolom rózsás olívaolajjal.

A bejegyzés trackback címe:

https://gourmetstudio.blog.hu/api/trackback/id/tr492861442

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása