Gravlax – hogyan tartósítsunk lazacot?!

Gravlax
Gravlax

Ugye szerencsés dolog egy fél lazacot kapni ajándékba? Mivel előző délután végigkóstoltam legalább tizenöt féle hal-, és seafood fogást, szóba sem jöhetett, hogy a következő napokban halat együnk. Elosztogatás kizárt, és a mélyhűtőtől is sajnáltam.

Míg a fejet és a többi, általunk nem fogyasztott, részét a család kedvencének feldolgoztam, megtaláltam az optimális megoldást. Egy 20 dkg-s szeletet félretettem, a még nem körvonalazódott lazacos tésztának. A nagyobbik részéből pedig svéd módra, sóban, cukorban, fűszerekben pácolt lazac, azaz gravlax készült. Elvileg pár hétig eltartható, nekem nem kellett gondolkodnom rajta, hogy pontosan meddig: két nap alatt elfogyott.

Hozzávalók

1.5 kg. tisztított, szálkátlanított lazacfilé
só és cukor - kb. 6-6 evőkanál,
2 citrom héja,
1 teáskanál darjeling tea levél
bors,
friss kapor,
2 ek. vodka, vagy Pernod.

Ezúttal a vodkát/Pernod-t elhagytam, kapor nem volt, darjeling teából az utolsó kiskanálnyit kapartam össze, az összes citromomnak már elhasználtam a héját, így a hűtőben meglapuló lime héjával készült. A lényeg a só és cukor keverék, citrushéj híján viszont nem álltam volna neki. Jó, ha a lazac bőrét rajta hagyjuk, később könnyebb lesz szeletelni.

A sót, cukrot, és a fűszereket keverjük össze. Egy akkora edényt béleljünk ki nagy gézzel, vagy fóliával, amekkorában kényelmesen elfér a hal. A keverékbe jól belehempergetett, bedörgölt lazacot tekerjük be a gézzel, tegyünk rá nehezéket és két napig pihentessük hűtőszekrényben. Közben csak annyi dolgunk van, hogy nagyjából 10-12 óránként fordítunk rajta egyet. Ha ezen túl vagyunk, öblítsük le, töröljük szárazra, és vékony szeletekre vágva azonnal kezdjük el kóstolni.

Először tormás, majonézes krémmel, majd mustáros, kapros majonézzel ettük, végül kevés olívaolajjal, kaporral és kapribogyóval tűnt el. A joghurtos, kapros uborkaleves tetejére sajnos nem maradt.

A bejegyzés trackback címe:

https://gourmetstudio.blog.hu/api/trackback/id/tr503078628

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása